Hoe contacteer ik het COV ?

Wat moet ik doen om mijn TADD te behalen?
Ik denk dat er een fout gebeurde bij de betaling van mijn salaris …
Wat betekent het voor mijn pensioen als ik halftijds ga werken?
Ik heb een arbeidsongeval gehad en ben lange tijd thuis, wat zijn mijn rechten?

Werken in onderwijs: een prachtig vak, maar niet altijd eenvoudig. Je stelt je allerlei vragen.

Daarom staat het COV voor je klaar met een zeer uitgebreide dienstverlening. Hoe contacteer je ons best?

Jouw eerste aanspreekpunt: je vrijgesteld secretaris

  • Je kan met je vragen terecht bij devrijgesteld secretarissen in jouw provinciaal secretariaat: in dit overzicht (pdf) vind je hen handig terug.
     
    Zij zijn de draaischijven van het dienstbetoon aan onze leden en kunnen je op maat verder helpen of waar nodig doorverwijzen.
  •  Hun contactgegevens vind je ook via deze pagina (module contact). Als je je postcode invult, zie je enkel je eigen provinciaal secretariaat.
      De vrijgesteld secretarissen zijn in principe telefonisch bereikbaar van 8.30 tot 17 uur, met uitzondering van dinsdag en woensdag (tot 12 uur). 
  • Als je vrijgesteld secretaris afwezig is, word je automatisch doorgeschakeld naar een collega of het dienstbetoon van het algemeen secretariaat van het COV in Brussel.
  • Alle secretariaten zijn op vrijdagnamiddag gesloten.


Zitdag in jouw regio

  • Het COV organiseert zitdagen waar je je vragen persoonlijk kan stellen. In dit overzicht (data vanaf september 2017) vind je de zitdagen in jouw regio.
    • Opgelet! De zitdag op dinsdag 12 december vindt uitzonderlijk niet plaats in Boom maar in het ACV-dienstencentrum in Puurs, Dorpshart 7, 2870 Puurs.
  • Je kan er enkel terecht als je een afspraak hebt. Bel naar de afsprakentelefoon op 02 244 36 66 of mail naar COVafspraak@acv-csc.be.

Algemeen secretariaat in Brussel

  • Sinds 8 augustus 2016 is dit het postadresBritsierslaan 5, 1030 Brussel. Het algemeen telefoonnummer02 244 37 00.
  • Ons mailadres is cov@acv-csc.be.
Algemene dienstverlening
  • In ons algemeen secretariaat in Brussel vind je dienstverleners die antwoorden bieden op je vragen over werken in het basisonderwijs. Je kan hen bereiken via 02 244 37 10 of dienstbetoon.cov@acv-csc.be
  • Voor directeurs met vragen over schoolorganisatie staat er een gespecialiseerde medewerker voor je klaar. Je kan haar bereiken via 02 244 37 22.
Ledenadministratie
  • Heb je een vraag over je lidmaatschap, betaling, syndicale premie, abonnement op Basis? Ben je verhuisd of veranderd van job? Dan kan je terecht bij de ledenadministratie via 02 244 37 90 of ledenadmin.cov@acv-csc.be.
Pensioendienst
  • De medewerkers van de pensioendienst kunnen je helpen met vragen over het einde van je loopbaan: pensioen en TBS, ... Je kan hen bereiken via 02 244 37 10 of dienstbetoon.cov@acv-csc.be.
Juridische dienst
  • De medewerkers van de juridische dienst staan klaar voor je vragen over jouw statuut, rechten en plichten, contract. Je kan hen bereiken via 02 244 37 70 of jurid.cov@acv-csc.be